Doorgaan naar hoofdcontent

Scrappen met Johanna

Regelmatig krijgen we last van workshopkriebels. Dan is het tijd om in de auto te stappen, en naar Bovenkarspel te rijden voor een workshop. Omdat het best een stuk rijden is, hebben we een goede reden om er gelijk een nachtje(s) aan vast te knopen. Vervelend hè?! ;)

Een paar weken was het weer zover. Johanna gaf een workshop: achtergronden maken met waterverf. Dat hadden we allebei nog nooit gedaan, dus gingen we de uitdaging aan. Best spannend! Maar Johanna hielp ons heel leuk op weg, en daagde ons uit om veel laagjes en materialen te gebruiken.




Als eerste maakten we cirkels met waterverf, en daarna gingen we spetteren. Ook nog een heel dun laagje gesso. Ik vond dit papier helemaal geweldig, en laat ik nou een foto bij me hebben waar die kleuren precies in terug komen...!




Op de tweede pagina kwamen druipers en gebruikten we stencils met inkt. (Het is een prachtige foto van mijn moeder, op de bruiloft van mijn zus. Maar ze houdt er niet zo van om hier uitgebreid geshowd te worden ;).) Thuis heb ik de linkerrand nog even onder de naaimachine doorgehaald.





Superleuk om te doen! We hadden weer een heel gezellige groep :). Alexander is echt helemaal los gegaan, dit past wel bij hem. Neem maar een kijkje op zijn blog om te zien wat hij gemaakt heeft.


Groetjes!
Maartje

Reacties

  1. Wat super leuk dat je even op mijn blog kwam en dus kom ik ook even bij jou kijken.
    Wat een mooie lo heb je gemaakt.
    Er is ook van alles op te zien. Van waterverf tot naaimachine. Super.
    Fijne dag
    Groetjes Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal geweldig je pagina's, reuze leuk toch de workshop van Johanna, ik mag 'm zaterdag as gaan volgen
    groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De eerste pogingen op dit gebied zien er top uit, leuk dat het ook zo gezellig was!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je lekker hebt gespeeld met verf en laagjes, het ziet er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! Dit resultaat is het lange ritje wel waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig dit resultaat, ik vind het een feestje om te zien wat jij voor moois gemaakt hebt op de workshop. Dankjewel voor dit lieve bericht en hopelijk zien we elkaar nog eens in Bovenkarspel. Groetjes, ook aan Alexander!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen