Doorgaan naar hoofdcontent

Hexagons

Hoihoi!

De stapel verjaardagskaarten slinkt hard in deze maanden. Hebben jullie ook van die enorme pieken in een jaar? Elke keer weer wat anders verzinnen blijft het leukst, dus ik ben met hexagons aan de slag gegaan.




Het papier is van Studio Light, de stans komt bij Boekenvoordeel vandaan. Zie je dat de bloem (Flower shop, SU) meerdere kleuren heeft? Deze heb ik gestempeld met babydoekjes!




Karin leerde ons deze techniek op een teamdag:
Vouw een babydoekje (zonder olie) een paar keer dubbel, en druppel er een paar kleuren refill (in mijn geval de refill van SU) op. Beïnkt daarmee je stempel, et voila, daar heb je dit resultaat! Ik ben er helemaal tuk op!



Maar eigenlijk had ik eerst deze kaart gemaakt, met dank aan Nadine voor de inspiratie! Ik stanste de hexagons uit papier, en plakte de laagjes van klein naar groot op elkaar. Een doorkijkje naar de binnenkant van de kaart, met daarin een stempel van de Boekenvoordeel.
Optimaal gebruik van het papier dus! Daar houden we van :).

De bovenste kaart doet mee aan de challenge bij K&K!


Tot ziens weer!
Maartje

Reacties

  1. Hoi Maartje. Helemaal top gedaan! Leuke kleuren ook gebruikt.
    Fijn dat je meedoet bij K&K.
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey wat een toffe kaartjes, vooral die bovenste vind ik erg mooi :)
    altijd fijn om weer wat op voorraad te hebben ja, ze vliegen hier ook de deur uit!

    groetjesssssss

    vera

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een slim en creatief idee om zo het restje na het uitsnijden van de hexagon nog te kunnen hergebruiken. Vooral zo veel mogelijk hergebruiken, helemaal mee eens! Dat de bloem meerdere kleuren had viel mij gelijk op! Heel erg mooi is dat. Ik vind beide kaartjes erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee om zo met de 'restjes' nog een kaart te maken en eerlijk gezegd vind ik die bovenste kaart nog het mooist ook! De kleuren die je hebt gebruikt zijn prachtig en die bloem trok direct al de aandacht!

    groetjes van Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke kaartjes! Ik vind de vorm van een hexagoon ook echt leuk! Heb de stans zelf ook liggen :) en het papier toevallig ook. Heel leuk allebei!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk model! De inkttechniek doet me een beetje denken aan werken met alcoholinkt, maar dat is dan weer niet op gewoon papier. Vind de eerste het mooist, maar met klein verschil!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hartstikke leuke kaart, Maartje, en mooi papier, ik hoorde van Miranda, dat jij en Alexander binnekort een workshop gaan volgen bij haar, nou, bij deze dan; tot dan
    groetjes mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja wat een gaaf effect, allebei. En wat een leuke stempel techniek. Heb geen refills, maar je kan er verdraaid leuke dingen mee doen! Heb nog even verder gescrolld, veel mooi's te zien bij je. Erg leuke stijl heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Maartje,
    wat een ontzettend leuke kaart. De eerste is dus eigenlijk een restjeskaart ;-).
    Gaaf om ze zo te gebruiken. Ik vind hem super.
    Ook je tweede kaartje is helemaal top!
    En zie ik het goed op je profielfoto dat je samen met Alexander aan de knutsel bent?
    Gezellig!
    Leuk dat je meedoet bij Knutsels en Kadootjes!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ;-) klopt! Alexander en ik knutselen graag samen. Op die foto volgen we een workshop Bij Oma Dee.

      Verwijderen
  10. Wat heb je dit leuk gemaakt Maartje, en wat een gaaf idee om met een babydoekje te stempelen, en wat gezellig samen met je hussie aan de knutsel. Super! Leuke vorm die hexagon. Gezellig dat je mee doet met de challenge van K&K. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten