Doorgaan naar hoofdcontent

Hazelnoot schuimtaart

Goedemorgen!

Heb je al een ontbijt op? Anders kan het zijn dat je trek krijgt van deze foto's ;). Ik vind bakken superleuk, dus toen Alexander in juni jarig was, heb ik een hazelnoot schuimtaart gemaakt. Het was de eerste keer dat ik deze maakte. Jammer genoeg mag ik geen noten, dus ik kon hem zelf niet proeven. Maar hij was binnen no time op, en iedereen was enthousiast! Daar sta ik graag een dag voor in de keuken!!





M'n moeder was zo slim om vlak voor het aansnijden te zeggen: 'Zou je er geen foto van maken?'. Goed idee! Leuk om een layout mee te maken!




Bij de Zeeman vond ik kraftstickers met een schort, deegroller, etc. Aan de hand daarvan heb ik de kleuren kraft, zwart, wit en een beetje goud gekozen. Precies de kleuren dit in 'A Touch of Gold' van Kaisercraft voor komen. De tekst 'genieten' is met de Silhouette gesneden. Dit bestand hoort bij Scrap Everydee #1.




Met embossing enamel van Tim Holtz kun je deze leuke vlekken maken. Ik heb van alles uit de kast getrokken. Als ik kaarten maak is het een bende op mijn bureau, maar met scrappen wordt het pas écht een puinzooi! Hoe gaat dat bij jullie?


Fijn weekend!

Maartje


Reacties

  1. Dat ziet er wel heel erg lekker uit. Wat is de layout leuk geworden. Een bende met kaarten maken....ik verzamel alles om me heen zoals krukje, om van alles op te leggen, trolley en dan ook nog van alles op mijn bureau. Gelukkig zitten mijn mallen in een koffertje anders lagen die ook overal heen. Dit ter zelfbescherming, daar ik nog wel eens wat kwijt raakt ;) Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor, bij mij ook een puinhoop! Ik neem me iedere keer om netter te werken! Je lay-out is prachtig geworden, echt gaaf!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap dat je zo'n soort taart zelf maakt, en natuurlijk al helemaal fijn als iedereen enthousiast is! Leuk idee om er een Lo van te maken. Vind het een topper! Ja, die bende is herkenbaar, vroeger scrapte ik alleen maar, nu maak ik alleen maar kaarten, maar de troep is hetzelfde :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig smakelijke lay-out! En wat leuk om ook eens items van bijv. Zeeman te gebruiken. Rommel? Ik begin altijd met een totaal lege tafel en gaandeweg wordt mijn werkruimte steeds kleiner, de tafel steeds voller totdat ik geen vierkante cm meer over heb...
    Herkenbaar een krukje, oud bijzettafeltje en de vensterbank...
    Zo jammer, zit ik heerlijk in mijn project en moet ik opruimen omdat zelfs mijn kaart niet meer op tafel past :-)
    Alhoewel ook de verzameling op tafel heel inspirerend kan zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterende lay-out Maartje....wat ontzettend leuk gedaan met de foto van de echte taart! En de stickers van de Zeeman zijn gaaf he.....ik heb ook een paar setjes gekocht!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar was ik eindelijk weer eens met een reactie! Eindelijk tijd voor nu! ;-) Allereerst: bedankt voor je leuke reactie op mijn trouwfoto en -knutsels. Wat leuk dat jullie huwelijksreis ook naar Cyprus was, waar zijn jullie geweest? Wij zaten in een niet-te-onthouden-dorp aan de Noord-kust van het eiland, dus in het Turkse gedeelte. We hebben uitstapjes gedaan naar de hoofdstad Nicosia en 'de mooiste stranden van Cyprus' in Karpaz. Nagenieten doe ik nog steeds, nu alleen wel weer tussen het gewone werk-leven door helaas. ;-) Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vergeet ik na dit lange verhaal nog te vermelden dat ik vind dat je een geweldige taart hebt gemaakt. Jammer dat je er zelf niet van mocht genieten, maar heel leuk dat je taart zo werd gewaardeerd. Heel gave scrappagina heb je er van gemaakt!

      Verwijderen

Een reactie posten